úterý 8. února 2011

Degenerace Lego her, aneb jak hrabivý producent krásný koncept zmrvil

Darth Vader na traktoru
nemá konkurenci.
Je to už pěkná řádka let, co vyšla první Lego hra - Lego Star Wars. Pak přišla dvojka a tím měl veškerý fenomén skončit. Jsem toho názoru, že po Lego SW 2 už žádná další hra s kostičkovanými hrdiny neměla vyjít. Žel producenti to viděli jinak. Místo abychom za mnoho let svým vnoučatům vyprávěli o skvělé, originální a inovativní Lego hře, která nám v mládí poskytla pár hodin zábavy, budeme poslouchat jejich žvatlání o úplně novém Lego Pejsek a Kočička, Lego Pat a Mat, Lego Perlička s Fluórem a Lego Dosaďte-Libovolnou-Postavu-A-Číslovku...

Proč to ale říkám. Protože s každým novým Lego titulem jde kvalita rapidně dolů, leč hrabiví producenti zřejmě nemíní ustat v jejich produkování. Když byl před lety oznámen celý seznam superhrdinů, kteří se mají svézt na slávě Lego Star Wars, měl jsem zlé tušení (a určitě jsem nebyl jediný), které se, dnes už to můžu říct, vyplnilo. Poslední dva přírůstky do rodiny Kostičků, které se nedají označit jinak než jako odpad, to potvrzují.
První Lego Star Wars byl fenomén. Bylo to originální, zábavné, nápadité, akční, krásné, a hlavně strašně vtipné. Skvěle jsem se nasmál u srandovních cutscén, napínal mozkové závity u logických hádanek a příjemným způsobem si připomínal děj Hvězdných válek. Pokračování na sebe nedalo dlouho čekat a přestože Lego SW 2 ztratilo veškerou vtipnost, pořád mělo šmrnc a taky jedno velké eso v rukávu - náhled do tehdy nevydané filmové Epizody 3.

Indiana Jones nebyl špatný a po dvou dílech Star Wars to byla fajn změna, ale chyběl mi tam vtip a vadil příliš zjednodušený level design. Spravil to Batman, jenž se mi opravdu líbil svou temnou atmosférou, akcí, nápaditostí a rozmanitostí. Co mě ale dostalo nejvíc byla možnost zahrát si celou kampaň za záporňáky. Tím u mě Lego Batman skutečně zabodoval. Většina lidí co znám paradoxně preferuje Indyho.

Kdyby Lego hry tehdy skončily, ještě by odešly s čistým štítem. Producenti ale řekli ne a poručili si u nebohých TT, jediného studia vyrábějícího tyto hry, ještě Indiana Jones 2 a Harry Potter. Oba tyhle tituly jsou naprostá ztráta času, jsou nudné, postrádají nápad i šmrnc a totálně mi celý Lego koncept znechucují. Polívá mě studený pot při pomyšlení na dalšího Lego Harryho Pottera, Lego SW 3, Lego Spidermana, Lego Řidiče Městského Autobusu a co já vím co všechno se dá ještě zlegovat...
A vůbec, moje oblíbená stavebnice byla vždycky Seva!

Žádné komentáře:

Okomentovat